2014. szeptember 9., kedd

Miért kell megszülni "az ilyet"?

Ma egy olyan főcímen akadt meg a szemem, hogy:
"Miért kell megszülni „az ilyet”?
Tapasztalataim szerint a fogyatékkal élő gyerekek anyukái egyáltalán nem olyan mimózalelkek, mint ahogyan gyakran gondolják róluk. Nem omlanak össze zokogva, ha valaki megkérdezi tőlük, mi a baja a gyereknek, miért nem tud járni, miért viselkedik furcsán. Ám van egy téma, ami kivétel nélkül mindegyiket felháborítja. Ha valaki odaveti nekik, mindez az ő hibájuk: miért is kellett bevállalniuk ezt a gyereket. ..."

Teljes cikk: Forrás - ahol a kapcsolódó cikkeket is érdemes olvasni!

Gondolkodtam, hogy írjak-e, vagy inkább csak lépjek túl rajta szó nélkül, ahogy azt már sokszor megteszem ... Előbb nem akartam semmit írni az olvasottakhoz, de miután megláttam, hogy az egyik ismerősöm (Kosarasné Kopin Vanda), annyira jól összefoglalta a gondolataimat ebben a témában (és szerintem sok más, "ilyen", vagy hasonló gyermeket nevelő Anyáét), úgy gondoltam idézem:

"Sok esetben csak a megszületése után derül ki, hogy "ilyen" lesz, néhány esetben meg jóval később lesz "ilyen"...nálunk meg az egészségesen született gyerekből lett "ilyen" a kórházban. Nem ítélkezni kellene, hanem támogatni az "ilyen" családokat, hogy ha már egyszer "ilyen" lett a gyerek, legalább hozzuk ki belőle a legtöbbet, könnyítsük és ne nehezítsük az életüket! Jelenleg magukra vannak hagyva ezek a családok, próbálnak lavírozni a folyton változó jogszabályok között, harcolnak, ahogy tudnak a speciális óvodákért, iskolákért, egymástól szerzik az információkat és elég erős a társadalmi kirekesztettség. :-( "

Azért sem akartam véleményt írni, amikor olvastam/megosztottam ezt a cikket, mert kissé más stílusban tudtam volna csak írni ... Vanda megtette helyettem/helyettünk. Köszönöm :-)

Nagyon örülök annak, hogy nekünk ilyen barátaink vannak! Támogatnak minket lelkileg, a személyükkel, a társaságukkal, kedves szavakkal, megértéssel ♥
Akad aki anyagilag is, aki kevésből is ad - igaz olyan is, aki a sokból sem.

Annak örülök ennél is jobban, mikor én tudok segíteni másoknak, akár Dani kinőtt ruháival, akár más módon :-) Adni sokkal jobban szeretek, mint kérni ... sokkal kellemesebb érzés.

Nincsenek megjegyzések: