2015. október 12., hétfő

Szelíden ♥

Varga Ibolya: Testámentom

Figyelj! – ha egyszer meghalok, 
Elfújok néhány csillagot 
Mint tortán a gyertyát 
Hát csak ne sirassatok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
Némák legyetek, s szótlanok 
Ha temettek, ne földeljetek 
S szóval ne méltassatok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
Könnyek nélkül búcsúzzatok 
Ha ismertetek, megértitek 
Ha nem, minek hazudjatok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
Három edénybe rakjatok 
Szétosztván az isteneim között: 
Gyermekeimnek adjatok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
Ők érteni fogják, mire gondolok 
És ott adnak a szélnek engem 
Ahol a leginkább boldogok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
Vidámak legyetek, s boldogok 
Örvendjetek a tudásért, hogy 
Én már jó helyen vagyok

Figyelj! – ha egyszer meghalok 
És látsz egy fekete párducot 
Smaragdszemében ott ragyog: 
Valahol én is ott vagyok

Figyelj! – mert egyszer meghalok... 
De most kellenek a szép napok 
A törődés, a tiszta gondolat 
Őszinte szeretet, társ-tudat.

Mert a szívem még – hallod? 
Még eleven, még dobog, 
Most kell, hogy szeress 
Mert most még élek,
Most örülök a virágnak, ha kapok 
most még... - figyelsz rám? 

Nincsenek megjegyzések: